سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پیشه ورِ درستکار رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 90 اسفند 25 , ساعت 10:33 عصر
نامزدی موفق (2)
وقتی نامزد کوچک بود
 
یکی از چیزهایی که باید در مورد نامزدتان بدانید، جو حاکم بر خانواده اش است
در مقاله قبل گفتیم که در یک نامزدی خوب، دو طرف باید درست و درمان همدیگر را بشناسند. گفتیم که ویژگی های آدمیزاد خیلی عمیق تر از رنگ مورد علاقه و ماه تولد و از این چیزهاست. تمام مطلب را هم گذاشتیم روی ابعاد مختلف شخصیت و تأکید هم کردیم که هر چه شخصیت شما بیشتر به هم شبیه باشد، احتمال بیشتری دارد که زندگی آینده تان بدون تنش تر باشد. اما غیر از تیپ شخصیتی، شما چیزهای دیگری هم باید در مورد نامزدتان بدانید؛ مثلاً میزان استقلال از خانواده پدری، هم در دخترها و هم در پسرها خیلی مهم است. غیر از این، هر خانواده ای جو خاص خودش را دارد و جو حاکم بر خانواده است که خیلی از رفتارهای عاطفی فرد مقابل شما را شکل می دهد. شما برای شناخت نامزدتان، باید در مورد خانواده اش هم چیزهای زیادی بدانید.

چقدر مستقل شده است؟
 
روان شناس ها به استقلال از خانواده می گویند «تمایز یافتگی». تمایز یافتگی یعنی اینکه فرد چقدر از خانواده اصلی اش استقلال عاطفی پیدا کرده و از وابستگی خارج شده است. تمایز یافتگی و استقلال عاطفی از خانواده پدری، بخشی از فرایند رشد انسان است که باید آن را طی کرد.
نکته 1: معمولاً خانم ها تمایز یافتگی کمتری دارند؛ یعنی بیشتر به خانواده هایشان وابسته اند. اما اگر این تفاوت در وابستگی و تمایز زن و مرد خیلی زیاد باشد، زندگی تلخ می شود.
نکته 2: اگر هر دو طرف ازدواج تمایز نایافته باشند، باز هم مشکل ایجاد می شود.
نکته 3: مشکل وقتی شدیدتر می شود که یکی از دو طرف به شدت به خانواده پدری وابسته باشد و طرف مقابل وابستگی خاصی به خانواده نداشته باشد. اصلاً نوع نگاه این دو به زندگی متفاوت است و این وابستگی متفاوت در زندگی به شدت مشکل ایجاد خواهد کرد.

دلبستگی اش چه شکلی است؟
 
افراد سبک های دلبستگی متفاوتی با هم دارند. سبک دلبستگی در سال های اولیه کودکی در رابطه با مادر شکل می گیرد اما آدم ها همین شیوه ارتباط عاطفی را در بزرگسالی و با دیگران هم تکرار می کنند. در مورد سبک های دلبستگی می شود سؤال هایی از نامزد محترم پرسید که سبکش را مشخص می کند. سعی کنید نوع این دلبستگی را بشناسید. هر کدام از سبک ها دنیای متفاوتی دارند:

سبک دلبستگی ایمن:
 
کسانی که دلبستگی ایمن دارند، از دو سبک دیگر روابط موفق تری دارند. آنها عزت نفس بالایی دارند و احساس می کنند که دیگران آنها را دوست دارند. آنها با این جمله ها در مورد خودشان موافقند:
برقراری روابط صمیمانه با دیگران برای من آسان است.
به راحتی به دیگران وابسته می شوم.
وقتی دیگران به من وابسته می شوند، راحت هستم.
نگران طرد شدن یا وابستگی بیش از حد به دیگران نیستم.

سبک دلبستگی اجتنابی:
 
کسانی که دلبستگی اجتنابی دارند، بیشتر دوست دارند که تنها باشند و از درگیری زیاد اجتناب می کنند. آنها وابستگی و نزدیکی با دیگران را خطرناک می دانند چون فکر می کنند دیگران می خواهند آنها را اذیت کنند. آنها جمله های زیر را در مورد خودشان صادق می دانند:
نزدیک شدن به دیگران برای من راحت نیست.
به سختی می توانم به دیگران اعتماد کنم.
وقتی کسی زیاد با من صمیمی می شود احساس ناراحتی می کنم.
از وابسته شدن به دیگران خوشم نمی آید.

سبک دلبستگی مضطرب ــ دو سوگرا:
 
کسانی که سبک دلبستگی مضطرب ــ دوسوگرا دارند، معمولاً در رابطه احساس ناامنی و حسادت می کنند. آنها، هم دوست دارند به دیگران نزدیک شوند و هم دائم می ترسند که طرد شوند. جمله های زیر در مورد آنها صادق است:
آن قدر که من می خواهم، دیگران حاضر نیستند به من نزدیک شوند.
اغلب نگرانم که نامزدم واقعاً مرا دوست نداشته باشد.
دوست دارم کاملاً با دیگران صمیمی و یکرنگ شوم و همین باعث می شود دیگران طردم کنند.
نگرانم که به دیگران نزدیک شوم و بعد آنها من را طرد کنند.
نکته: وقتی توانستید سبک دلبستگی خود و نامزدتان را بشناسید، هم آگاهی بیشتری نسبت به مشکل دارید و هم می دانید که از کجا باید برای رفعش تلاش کنید. در واقع مشکل در اینجا یعنی نداشتن سبک ایمنی و راه حلش این است که باید به شکل ریشه ای آن را حل کرد و تغییرش داد. یعنی باید به روان شناس بالینی مراجعه کرد. کسانی که سبک دلبستگی ایمن ندارند، زندگی دوران نامزدی را، هم به خودشان تلخ می کنند و هم به نامزدشان.

چه جور خانواده ای دارید؟
 
یکی از بهترین توصیه ها برای ازدواج ها در دوران نامزدی، این است که تا حد امکان، وقت خود را با خانواده همسر آینده شان بگذرانند. توجه به نوع برخورد پدر و مادر نامزدتان با یکدیگر و همچنین برخورد آنان با فرزندانشان (به خصوص همسر آینده تان) اطلاعات زیادی به شما می دهد. البته معمولاً خانواده ها هم از خودشان یک ویترین خوشگل ارائه می دهند اما کم کم و با زرنگی می توانید شیوه های ارتباطی خانواده همسرتان را کشف کنید. یکی از راه هایی که می تواند به شما کمک کند خانواده هسمرتان را بهتر بشناسید، توجه به مرزهای نامرئی بین آدم های آن خانواده است.
هر خانواده ای برای خودش تقسیم بندی ای کشوری دارد. این تقسیم بندی در ساده ترین شکلش به اندازه آدم های یک خانواده است؛ مثلاً در یک خانواده فرضی پنج تا مرز وجود دارد؛ پدر، مادر، خواهر بزرگ تر، خواهر کوچک تر و پسر هفت ساله. این خانواده در یک قرارداد نانوشته توافق کرده اند که هر کسی چه وظیفه ای در قبال خودش و خانواده اش دارد، چه آزادی هایی دارد و چه محدودیت هایی.
این مرزها هستند که معین می کنند پدر نان آور خانه باشد یا مادر، دخترها تا چه سنی می توانند لباس هم را بپوشند و پسر تا چه سنی می تواند کنار پدر و مادرش بخوابد. مرزهای خانواده سه شکل مختلف دارند:

1ــ مرزهای در هم تنیده:
 
این خانواده ها در بین روان شناسان خانواده به «خانواده با درهای باز» مشهورند. توی این خانواده ها همه چیز شلم شورباست؛ بی قانونی مطلق؛ ملغمه ای که در آن هیچ کس شکل خودش را پیدا نکرده است، همه به شدت به هم وابسته اند، مشق های بچه کوچک را بیشتر وقت ها بچه بزرگ تر می نویسد، جای مشخص برای خواب پدر و مادر در نظر گرفته نشده است یا اگر در نظر گرفته شده، کاربری های دیگری هم مثل محل بازی و احتمالاً خواب بچه ها هم پیدا کرده است، همه لباس همدیگر را می پوشند، دست همه توی جیب همدیگر است و شماره رمز کارت بانک پدر را همه دارند. اگر به یکی از اعضای این خانواده استرسی وارد شود، همه اعضای دیگر آن قدر به هم می ریزند که عملاً هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.
این خانواده ها باعث فلج روانی بچه ها می شوند و باعث می شوند که بچه ها هیچ وقت کاملاً مستقل شدن را یاد نگیرند. بچه های این خانواده ها همیشه بچه و وابسته نگاه داشته می شوند و مهارت های ارتباط درست با دیگران و احترام به حریم شخصی دیگران، هیچ وقت در این خانواده ها یاد داده نمی شود. گرچه گاهی بعضی از رفتارهای مرزهای به هم تنیده جواب می دهند ــ مثلاً موقع فشار اقتصادی، پوشیدن لباس های همدیگر نشانه فهم یک خانواده است یا وقتی که مادر برای بر طرف کردن نیازهای نوزادی بین خودش و نوزاد مرزی نمی بیند ــ اما مسأله این است که خانواده با درهای باز، همیشه فرزندان را نوزاد نگه می دارد.
در صورتی که نامزد شما چنین خانواده ای داشته باشد، اگر خانواده خود شما هم از این نوع هستند که هیچ اما اگر این گونه نیست، احتمال به وجود آمدن مشکل زیاد است.
تصور دو نفر که یکی شان از مرزهای درهم تنیده آمده باشد و یکی از مرز بسته، کاملاً متفاوت است؛ مثلاً زن دوست دارد که توی جیب شوهرش دست کند اما مرد کاملاً به مستقل بودن حریم ها معتقد است.

2ــ مرزهای خشک و بی انعطاف
 
این یکی دقیقاً برعکس اولی است. در خانواده هایی که مرزبندی داخلی شان خشک است، ما بیشتر با یک پادگان نظامی روبه رو هستیم؛ هر کس کار خودش را انجام می دهد هیچ کس به هیچ کس کمک نمی کند حتی اگر واقعاً یکی از اعضای خانواده درمانده باشد، هیچ کس هیچ کس را تشویق نمی کند و هیچ کس دلش برای کسی نمی سوزد. در این خانواده ها وظیفه هر کس خیلی خشک مشخص شده است؛ مثلاً پدر در هر حال باید پول در بیاورد، مادر هر روز غذا بپزد، پسر هر روز به مدرسه برود و در یک ساعت مشخص بر گردد. دختر به دانشگاه برود و در همان ساعت مشخص شده برای پسر مدرسه ای به خانه برگردد. این خانواده ها از نظر قدرت به یک پادگان نظامی و از لحاظ عاطفه به یک «مجمع الجزایر خانواده نام» شبیه هستند. بچه هایی که در این خانواده ها پرورش می یابند، عزت نفس پایینی دارند و برای شروع رابطه صمیمانه با دیگران به شدت مشکل دارند. اگر هم شما و هم همسرتان از چنین خانواده هایی باشید احتمالاً می توانید با هم زندگی کنید اما اگر ذهنیت شما مثل خانواده با مرزهای باز کاملاً شلخته و ذهنیت نامزدتان نظامی مآبانه باشد، نمی توانید با هم یک خانواده شاد را تشکیل دهید.

3ــ مرزهای منعطف
 
خیلی از خانواده ها مرزهایشان نه کاملاً در هم تنیده است و نه کاملاً خشک. خانواده هایی که مرزهای منعطف دارند، در درجه اول مرزهایشان را مشخص کرده اند؛ یعنی خیلی واضح و روشن، هر کس وظیفه خودش را می داند و کسی ابهام ندارد که چه کاره است؛ مادر خانه می داند که خرید تا کجای کار با اوست و از کجا آن طرف تر با پدر خانواده. در شرایط معمول کسی سلیقه خودش را به دیگری تحمیل نمی کند و کسی لباس کس دیگری را نمی پوشد. خلاصه اینکه هر کسی حریم خودش را درست و حسابی می شناسد. اما همه اینها یک «اما» دارد؛ در خانواده های سالم، در شرایط ضروری این مرزها و وظیفه ها قابل تغییرند؛ مثلاً اگر در این خانواده، وظیفه پسرها بعد از اتمام تحصیلات، استقلال مالی تعریف شده بود، پدر در عین احترام به این قانون می تواند یک سرمایه مالی هم برای شروع کار پسر در نظر بگیرد یا اگر ساعتی برای برگشت دختر جوان خانواده به خانه مشخص شده بود، زیر مجموعه والدین، در شرایطی که دختر دلیل موجهی برای دیر کردنش داشته باشد، آسان گیر هستند. در این خانواده ها زیر مجموعه والدین نیازهای هر مقطع سنی را به خوبی می شناسند و بر اساس همین نیازها، وظیفه ها و آزادی هر فرد معلوم می شود. مرزهای انعطاف پذیر باعث می شوند کودکانی مستقل، خلاق و در عین حال عاطفی در خانواده رشد کنند. در این خانواده ها عاطفه می تواند مرزهای منطقی خانواده را جابه جا کند. اصلاً لذت بودن با خانواده به خاطر همین عاطفی بودن قوانین خانواده است و گرنه آدم شب از اداره بر نمی گشت به خانه! اگر نامزد شما از این خانواده هاست که فبها، اما یادتان باشد که اگر خودتان هم در چنین خانواده ای بزرگ شده اید، در این مورد مشابه هستید و گرنه لااقل باید نگاهتان را نسبت به ماهیت خانواده عوض کنید.
منبع:همشهری جوان، شماره 236


پنج شنبه 90 اسفند 25 , ساعت 10:33 عصر
اینترنت و آسیب های روانی
تبلیغات و جنگ روانی
روانشناسی رنگ ها و قرآن کریم
کودکان دیر آموز
علل عقب ماندگی ذهنی
عقب ماندگی ذهنی
شیوه برخورد با کودکان استثنایی
تعریف و طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی
تعریف عقب مانده ذهنی
پرخاشگری در زنان
آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:
آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:
چه چیز موجب احساس امنیت در زن ها می شود
آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:
آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:
آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:
با چه کسی باید ازدواج کرد؟
ازدواج های با«کلاس»!
روانشناسی ازدواج
کی با کی ازدواج کنه؟
فهرست سوالات روز خواستگاری
نگاه به زندگی مشترک با عینک مردانه
عقل زنان
کلید ورود به قلب خانم ها
اسیدپاشی از منظر روان‌پزشکی
7 تیپ مردان مورد پسند خانوم ها
حرف هایی که زنان عاشق شنیدن آنها هستند
نخستین زن گوگلی
مردها برای چی ازدواج میکنند؟
چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف هستند؟
بهترین همسران
برداشت خانم ها از هدیه
نگاه به زندگی مشترک با عینک مردانه
7 باورغلط مردها درباره ی زنها
روش ارتباط موثر با شوهر
سیاست های زنانه در همسرداری
مقایسه زن و مرد از نظر قدرت
آیا طبیعت مرد چند همسری است؟
تفاوت افسردگی در زنان و مردان
خلق و خوی مردانه
چطور بهترین شوهر دنیا باشیم‌؟
جور دیگر باید دید
مردان و همسران
تفاوتهای رفتاری زن و شوهرهای شادکام و ناراضی
تنهایی مردان
خانم ها، این کارها آقایان را عصبانی می کند

عکس های متحرک جالب2
عکس های متحرک جالب
مقالات روانشناسی و تربیتی
تجارت الکترونیک
منابع ارشد کلیه رشته ها
مقالات روانشناسی و تربیتی
مقالات روانشناسی و تربیتی
مجموعه انیمیشن و عکس متحرک
مجموعه انیمیشن و عکس متحرک 2
مجموعه انیمیشن و عکس متحرک 1
مجموعه انیمیشن و عکس متحرک
چند نکته درباره‌ی نحوه برخورد با


پنج شنبه 90 اسفند 25 , ساعت 10:33 عصر
چند نکته درباره‌ی نحوه برخورد با مشتریان ناراضی
چگونه در اولین قرار ملاقات بیشترین تاثیر را بگذاریم؟
چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؟
چگونه مشتری را فروشنده کنیم؟
رازهای برخورد با مشتری
چگونگی برخورد با مشتری بی ادب
بازاریابی هوشمند با کشف جدید عصب شناسان
روش‌های کم‌هزینه برای بازاریابی و تبلیغات
هنر فروش را یاد بگیرید
من و مشتریانم
نکاتی که یک فروشنده باید بداند
وظایف مدیر فروش چیست؟
مناسب‌ترین زمان و بهترین راه ارائه‌ی پیشنهاد فروش
12ایده‌ برای‌ بازاریابی‌ در یک‌ اقتصاد ضعیف
بازاریابی در دوران رکود اقتصادی به حاشیه رفتن برندها
بیماری نزدیک‌بینی، مدیریت نیمه‌ تمام
مهندسی فروش در بازار امروز
روان شناسی مذاکرات بازاریابی
رازهای پیروزی در تجارت...
بازار یابی با ایمیل
روشهای جذب بازدید کننده برای سایت شما
افزایش فروش با بازار یابی ایمیلی
بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیکی
وب، تجارت حیاتی...
روانشناسی در تجارت الکترونیک
نکات مهم در تجارت الکترونیکی
چگونه یک طرح تجاری تنظیم کنیم؟
وب، تجارت حیاتی...
الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی
مزیت رقابتی در تجارت الکترونیک
عاملهای هوشمند در تجارت الکترونیک
تبلیغات اینترنتی
چگونگی حفظ مشتریان اینترنتی
شرکتهای مجازی و شبکه آنها
جهانی شدن ،مدیریت و تجارت الکترونیک
هداف استراتژیک در تجارت الکترونیک
قیمت گذاری در بازارهای الکترونیک
پنج شنبه 90 اسفند 25 , ساعت 10:33 عصر
آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند
نیاز زن به احساس امنیت از جانب همسر
علل روابط دختر و پسر
آسیب شناسی روابط دختر و پسر
بررسی روابط دختر و پسر
عشق و نقش آن در ازدواج
وضع مطلوب در روابط دختر و پسر
بایدها و نباید ها در روابط دختران و پسران
عوامل و دلایل افزایش روابط دختر و پسر
تعریف رابطه دختر و پسر
انواع خانواده ها از نظر تربیت کودک
علائم و نشانه های کودک آزاری
کودک آزاری چیست؟
راهکارهای برون رفت از مشکلات از نگاه قرآنی
قرآن و راهکارهای غلبه بر مشکلات روحی و روانی
انواع آسیبهای اجتماعی
پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نوجوانی
نقش خانواده در تربیت اجتماعی فرزندان
مهارت نه گفتن
آموزش مهارت های زندگی و نقش مشاوره
آشنایی با مفهوم اختلال‌های روانی
روابط در خانواده
اعتیاد نوجوان
انحرافات اجتماعی نوجوان
نوجوانی
هــوش هیجــانی
روشهای مطالعه و یادگیری
روش های تربیتی موثر بر عزت نفس
شیوه های افزایش عزت نفس
افسردگی
افسردگی دختران و راه های درمان
تاثیر نماز بر بیماریهای روح
شخصیت فرزندان و شیوه تربیتی والدین
اضطراب اجتماعی
شب ادراری کودکان
اعتماد به نفس چیست
نقش مهد کودک در تربیت کودک
آسیب های روانی تربیتی بازی های رایانه ای
معضل پرنوگرافی روی اینترنت
کودکان و اعتیاد به اینترنت
اعتیاد به اینترنت
آسیب های روان شناختی اینترنت
چالش های پژوهشی اینترنت
آسیب های فرهنگی و پژوهشی اینترنت
چالش‌های اینترنت در حوزه‌های تربیتی
اینترنت و چالش‌های تربیتی فرزندان
حضور زنان در دنیای مجازی اینترنت
جذابیت و کشش دنیای اینترنتی
خانواده در کوچه پس کوچه های اینترنت
وظایف اساسی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان
چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 12:28 عصر
چرا زنها ایقدر گریه می کنند؟
رازهای آرامش در زندگی
از بیش فعالی تا اوتیسم
الگوی عملی بهترین روش آموزش مسائل دینی به کودکان
علمی بودن روان شناسی و توضیح کلمه پسیکولوژی
تاثیر نماز بر سلامت جسمی کودکان
عزّت نفس
شادی درمدرسه
استرس
راهکارهای ایجاد زمینه جلب اعتماد دیگران
غم غربت
سلامت خانواده
آثار رسانه های گروهی بر انحرافات اجتماعی
آثار رسانه های گروهی بر انحرافات اجتماعی
نقش نماز در شخصیت جوانان1
نقش نیایش در درمان
حقایق شگفت انگیزی درباره اعتیاد
ارزش‌های دینی در بین جوانان افزایش یافته است
نوع موسیقی و تاثیر آن بر کودک
17 راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل
12 روش برای ایجاد خلاقیت و ایده های بزرگ در ذهن
حسادت
دروغ گویی
گوشه گیری
اختلال سلوک
جدایی والدین وفرزندان
جدایی والدین وفرزندان
خوشبختی [
سادیسم
اعتیاد و انواع مواد مخدر
تست وپاسخ
جوانان وبلوغ و ازدواج
جوانان وبلوغ و ازدواج
شخصیت وهویت
گردشگری جنسی در اینترنت
افسرده خویی (Dysthymia)
علائم هشدار دهنده افسردگی
علائم هشدار دهنده افسردگی
علائم هشدار دهنده افسردگی
کودک‏آزاری و پیامدهای آن
آموزش متوسطه و عالی در چالش مسائل ارزشیابی (1)
اعتیاد و نوجوانان
شما همانی هستید که می اندیشید
با کودکان لجباز چگونه رفتار کنیم؟
چگونه در کودکان اعتماد به نفس ایجاد کنیم
خانواده و آسیب های روانی موجود در آن
نقش دین در بهداشت روان
هم گرایی روان شناسی و مذهب در آغاز هزاره جدید
آموزش برخورد با صرع کودکان
خشونت‌ و ویژگیهای‌ جسمی‌ - روانی‌
سیاه پوشیدن و سیاه پوش کردن
انسان به منزله عامل بحثی تطبیقی درباره نقش پیش فرض
بررسی مقابله های دینی در افراد معتاد و غیر معتاد
بازنگری وضعیت کودکان خیابانی در جهان در حال توسعه
خودباوری زمینه خودیاروی است
طرحی در باب مفاهیم و مضامین روان شناختی اسلام
12 روش برای ایجاد خلاقیت و ایده های بزرگ در ذهن
شیوه های ایجاد انس در کودکان, نوجوانان و جوانان با
عصبانیت
نگاهی به نیازهای آموزشی- پرورشی کودکان معلول
هنگامه‏های دعا و درمان
معرفی یک مدل مداخله شناختی ـ رفتاری دینی
عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان و جوانان به نماز
17 راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل
17 راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل
17 راه برای تبدیل شدن به یک فرد بالغ و کامل
دین, سلامتی عمومی و طول عمر
نگاهی بر تربیت جنسی فرزندان
تنبیه بدنی کودکان و راه حل‏های جایگزین
هوش معنوی یا SQ
قاطعیت در تربیت
پرخاشگری
رابطه اخلاق و تربیت چگونه است؟
نگاهی به پرخاشگری نوجوانان
کینه توزی, گذشت, دین و سلامتی*
چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 12:28 عصر
افسردگی چیست و چگونه می‌توان علائم آن را شناسایی ک
خانواده موفق و خانواده ناموفق نقش خانواده در بهداش
جدایی از مادرهنگام زایمان
مصرف سیب، در پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ موثرا
اضطراب صحبت کردن در برابر جمع
با شب‌ ادراری‌ کودکان‌ چه‌ باید کرد؟
لینک مقالات روان شناسی و اختلالات روانی و رفتاری و
آئین بهتر زیستن
ساختمان قلب
نشانگان رای
قدرت بخشش را احساس کن
پیشگویی های کتاب مقدس
اختلال شخصیت ضد اجتماعی
کسی که خود را نشناسد, خود را به خواری می افکند
ولادت با سعادت علی (ع)
روانشناسی شخصیت
چه رنگ لباسی مناسب شما است؟
چگونه از رنج بردن رها شویم
نقش والدین در پیشگیری از سیگار کشیدن فرزندان
داروهای بیش فعالی و احتمال خطرات قلبی
کم رویی
عشق یعنی ...........................
اخلاق و جنسیت در حدیث «خصال النساء»(1)
اخلاق و جنسیت در حدیث «خصال النساء»(1)
چگونگی فهمیدن حرف دل خانم ها از حرکات آنها
چرا فراز و نشیب‌های روحی خانم‌ها از آقایان بیشتر ا
ترس از ایدز در مطب دندانپزشکی
آیا خانم ها حسودند ؟!
توصیه های مفید جهت حسادت زنانه
آنچه زن ها از شنیدن آن ها بیزارند و آنچه دوست دارن
ده عادت مردانه و عصبانیت زن ها (3)
ده عادت مردانه و عصبانیت زن ها (2)
ده عادت مردانه و عصبانیت زن ها (1)
رازهایی از سبک های ارتباطی زن ها(2)
رازهایی از سبک های ارتباطی زن ها(1)
هفت سرمایه گذاری کوچک درعشق که سود کلانی برای آقای
چگونه قلب نامزد/همسر خود را از عشق سیراب سازید.
چگونه همه جا معشوق مطلوبی باشیم؟
زن عاقل خود را دیوانه نکنید! (2)
زن عاقل خود را دیوانه نکنید!(1)
هفت باور نادرست مردها درباره زن ها(2)
هفت باور نادرست مردها درباره زن ها(2)
هفت باور نادرست مرد ها درباره زن ها(1
زن ها به احساس ارزشمند بودن نیازمندند تا نقش همسر
زنان دوست دارند بامردی که دوستش دارند از نظر عاطفی
زن نیاز به احساس امنیت از جانب همسرش دارد
زن ها توان آفرینش دارند ویژگی که زنان دوست دارند م
ارتباط زن ها با زمان، ارتباطی مقدس است
کشف افسانه عشقی شما
زنان دوست دارند مردان بدانند برای زن ها عشق بر هر
چگونه عاشق می شویم
آیا بخت بستن یک واقعیت است یا توهم ؟
جایگاه انرژی درمانی :
جایگاه هیپنوتیزم :
راه تشخیص خرافه از حقیقت :
سحر و بی نتیجه بودن آن :
درجه ی وجودی جنیان :
آیا نسبت به همسرتان جاذبه جنسی کافی احساس می کنید
پرخاشگری در زنان
خردورزی زن در اندیشه امام علی علیه السّلام
روان شناسی زن و مرد ( قسمت هفتم )
روانشناسی زن ومرد (قسمت ششم)
روان شناسی زن و مرد ( قسمت پنجم )
روان شناسی زن و مرد ( قسمت چهارم )
روان شناسی زن و مرد ( قسمت چهارم )
تفاوت های زنان و مردان از نظر شیوه های ارتباطی
تفاوت های زن و مرد از نظر ادراک
زن آرامش ، رحمت و مودت
چرا خانومها دمدمی هستند؟
روان شناسی زن و مرد(قسمت اول )
کلید ورود به قلب خانم ها
برداشت خانم ها از هدیه
خانم ها چه خصایصی را دوست دارند
سیاست های زنانه در همسرداری
7 باورغلط مردها درباره ی زنها
چرا زنان افسرده می شوند؟
چرا زنان افسرده می شوند؟
چرا زنان افسرده می شوند؟
چرا زنان افسرده می شوند؟
چرا زنان افسرده می شوند؟
چرا زنان افسرده می شوند؟
چرا زنان افسرده می شوند؟
انواع افسردگی در زنان
عقل زنان
چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 12:28 عصر
اسکیزوفرنی بیمارئی روان پریشانه( پسیکوتیک) با علت
اسکیزوفرنی بیمارئی روان پریشانه( پسیکوتیک) با علت
اسکیزوفرنی: هذیان، توهم و خود بزرگ‌بینی مقدمه
اسکیزوفرنی برای قابل فهم شدن عقاید متناقض در مورد
مقایسه نتایج آزمون ویسکانسین در بیماران اسکیزوفرن
سالانه 20 هزار نوجوان و جوان ایرانی به اسکیزوفرنی
وظایف اعضای خانواده یک بیمار اسکیزوفرن
اسکیزوفرن کاتاتونیک catatonic schizophrenia
کاربرد موسیقی درمانی برای کودکان استثنایی
نقاشی کردن باعث کاهش اضطراب بیماران اسکیزوفرن می ش
درمان اسکیزوفرن
مازوخیسم ( خودآزاری ) Masochism
مازوخیسم ( خودآزاری ) Masochism
مازوخیسم ( خودآزاری ) Masochism
مازوخیسم یا شهوت خودآزاری
سادیسم یا دیگر آزاری
آزارخواهی )مازوخیسم( mazochism
"زنان مازوخیسم خفیف دارند"
سادیسم و مازوخیسم
توصیه ها و راه های درمان مازوخیسم:
اختلال مازوخیسم
سمینار ثروت و توانگری(دکتر احمد حلت)
سمینار ثروت و توانگری(دکتر احمد حلت)
سمینار "گفتگو با نا شناختنی(خدا)1 و 2 "( استاد حلت
مستند راز موفقیت در زندگی - The Secret 2
تکنولوژی فکر(دکترعلیرضاآزمندیان)
10 سال آینده را پیش بینی کن (دکتر احمد حلت)
زنان و نوسی مردان مریخی( استاد حلت )
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری - خواندن ( دکتر مصط
سمینار آرامش و موفقیت ( استاد حورایی )
سمینار اعتماد به نفس(دکتر حلت)
سمینار زندگی آرام ( دکتر حلت )
پا درمانی ( بازتاب درمانی )
سمیناربزرگ راز(دکترعلیرضاآزمندیان بنیانگذارتکنولوژ
دوره خودشکوفایی(تکنولوژی فکر 1)دکتر آزمندیان
تکنولوژی فکر(دکترعلیرضاآزمندیان)
مجموعه کامل و فوق العاده جذاب راز 2 و قانون جذب
دوره ی خود شکوفایی(تکنولوژِی فکر1)دکتر آزمندیان
سمیناربزرگ ازدواج موفق(دکتراحمدحلت)
مجموعه تصویری تکنولوژی فکر دکتر آزمندیان
سمینار بزرگ ابر یادگیری( دکتر احمد حلت)
سمینار ثروت و توانگری(دکتر احمد حلت)
مولکول های آب همه چیز را می فهمند!
آموزش مدیتیشن(زبان بدن )
درمان همه امراض با هیپتونیزم
سمینار بزرگ ابر یادگیری( دکتر احمد حلت)
ایجاد روابط موثر و تسخیر دلها
دوره ی خود شکوفایی(تکنولوژِی فکر1)دکتر آزمندیان
ان ال پی NLP
سخنرانی کامل دکتر انوشه (صوتی) در یک DVD
هیبنوتیزم درمانی (طب جایگزین)
حرکات جادویی Meditation Magic Movie
اسرار کف بینی
آموزش هیپنوتیزم
روانشناسی
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری - دیکته نویسی ( دکت
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری - دیکته نویسی ( دکت
دوره ی زندگی در کمال(تکنولوژی فکر2
نرم افزار تقویت امواج مغز
آموزش فال قهوه ، چهره شناسی ، کف بینی ، NLP
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری - ریاضی ( دکتر مصطف
ازدواج پایان یا آغاز عشق ( دکتر محمود معظمی )
لیست شماره 9 نرم افزارهای روان شناسی و سخرانی روان
لینک مقالات روان شناسی و اختلالات روانی و رفتاری و
لینک مقالات روان شناسی و اختلالات روانی و رفتاری و
لینک مقالات روان شناسی و اختلالات روانی و رفتاری و
لینک مقالات روان شناسی و اختلالات روانی و رفتاری و
لینک مقالات روان شناسی و اختلالات روانی و رفتاری و
آئین بهتر زیستن
نشانگان رای
تمایز روانشناختی حافظه ها
چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم
درمان دارویی شب‌ادراری کودکان
عوامل خانوادگی اختلال شخصیت ضد اجتماعی
ارتباط دختر و پسر به قصد شناخت یکدیگر و به نیت ازد
افت تحصیلی، و وظیفه والدین در برابر دانش آموزان
رفتار و اعمال ضد اجتماعی
مشکلات تحصیلی
طبقه بندی کودکان و نوجوانان استثنایی
مشکلات تحصیلی نوجوانان
اسکیزوفرنی
ویژگی های اختلال یادگیری
پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان
چرا جوان ها یکباره گوشه گیر می شوند؟
علل‌ خشونت‌ و پرخاشگری‌ در کودکان‌ :
خود شکوفایی
خود شکوفایی
PRINCIPLED AND INSTRUMENTAL1
استقلال طلبی وسلامت روان
تجاوز جنسی
شب ادراری در کودکان
عوارض استفاده از عینک‌های آفتابی غیراستاندارد بر ر
هشت روش موثر در بازسازی حافظه
پارکینسون چیست؟
مجموعه مقالات روان شناسی
علل ایجاد کننده اختلالات روانی ـ رفتاری:
ویــــژگی های خانوادگـــــی کـــــودکان دیـــــرآم
سوالات امتحان نهایی درس : ادبیات فارسی (3) رشته :
یکی از دلایل افسردگی ها وناآرامیهای روانی
روش صحیح مطالعه و چگونه کتاب خواندن
علائم کلینیکی فلج مغزی (C.P)
روحیه شاد و رفتارهای مثبت خلاقیت ذهنی را افزایش می
کمرویی کودکان و اعتیاد اینترنتی
را ه های بدست آوردن آرامش
مرگ سه چینی به خاطر روغن


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ